Rood, de gelukskleur in mijn laatste dagen NZ - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jasper Wolde - WaarBenJij.nu Rood, de gelukskleur in mijn laatste dagen NZ - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jasper Wolde - WaarBenJij.nu

Rood, de gelukskleur in mijn laatste dagen NZ

Door: jaspertenwolde

Blijf op de hoogte en volg Jasper

01 April 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Vrijdagavond heb ik afscheid genomen van mijn collega's. In een pub dichtbij het werk was het erg gezellig onder genot van een potje bier. De collega's hadden een glow in the dark shirt bedrukt met WA erop, dit staat voor de West-Auckland gang.

Zaterdag stond mijn afscheidswedstrijd voor Waitemata gepland. Om half 4 werd er afgetrapt in een uitverkocht stadion. We speelden vandaag in het rood, normaal is de kleur geel en rood. De eerste helft miste ik grote kansen, maar uiteindelijk wisten we met 6, 7 of 8-0 te winnen. Ik heb twee goals gemaakt, en ook verzorgde ik 1 assist.

Na de wedstrijd zijn we de kantine in geweest. Ik heb vier kannetjes bier aan mijn teammaatjes gegeven. We hebben nog even nagepraat. Daarna kwam het lastigste moment, afscheid nemen.

's Avonds heeft de familie mij meegenomen in de Sky Tower, dat was er indrukwekkend en hoog. We liepen veel over glazen platen waarbij je ongeveer 200 meter naar beneden keek. We zijn ook voor een heerlijk diner aan de voet van de Sky Tower geweest.

Na het eten zijn we het casino in geweest. Ik kocht voor 30 dollar muntjes en zette bij de roulette alles in op rood, dit bleek mijn gelukskleur te worden voor deze avond. Ik verdubbelde mijn geldbedrag. Maar pas later bleek het echt geluk te brengen, toen we de showdames zagen lopen vroegen we ze om een foto. Voor mijn laatste avondje in Auckland posseerden de dames, dressed-up in rood samen met mij voor de camera. Ik heb de dames ook uitgenodigd voor mijn afscheidsbarbecue, dus we wachten af.

Vanavond om 23:53, zondag 13:53 Nederlandse tijd, vlieg ik van Auckland naar Hong Kong. Ik kijk er niet naar uit om afscheid te nemen, maar een paar dagen genieten in Hong Kong lijkt me erg leuk. Ook hoop ik daar nog 1 of 2 verslagen te kunnen plaatsen.

Het was leuke om zo veel trouwe volgers te hebben op deze site.

Cheers!

• 31 Maart 2012 - 20:43

Leoni Van Vliet:

Hey Jaap, een hele fijne vlucht gewenst en veel plezier de laatste dagen! Wij kijken uit naar donderdag! Tot snel!! Xxx Hugo, leoni en kai

• 31 Maart 2012 - 20:49

Bep En Fred:

Jasper, staat er vandaag in de Telegraaf van vandaag een stuk over Hong Kong met al zijn bezienswaardige plekjes. Je meot zeker naar Vicotia Peak met de tram en als je kunt ook naar de grootste Boedha. Vanaf de vaste wal met een kabelbaan (gondel) zo'n 5 kilometer door de lucht naar de plaats van die Boedha. Langzaam maar zeker zie je die dan groter worden. Echt een aanrader. Veel plezier in Hong Kong en een goede vlucht naar Amsterdam.

• 01 April 2012 - 06:52

Max:

Succes met het afscheid nemen van iedereen. Het is een echte familie voor je geworden. Jasper, een goede vlucht en veel plezier in Hong Kong.
    En tot donderdag in Amsterdam.

• 01 April 2012 - 11:28

Groen:

Fijne vlucht Jap en nog ff plezier in Hong Kong!

• 02 April 2012 - 00:03

Marijn:

Jappie,

Ik ga zo naar Shanghai voor 3 dagen, helaas kan ik je niet ontmoeten dit weekend, ookal zitten we niet extreem ver van elkaar vandaan en beiden in Azië.

Ik wil je nog heel veel plezier wensen en ik zal je verslagen gaan missen.

Groeten,

Je tweelingbroer(tje)