Het raadsel van de sleutels in Hamilton - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jasper Wolde - WaarBenJij.nu Het raadsel van de sleutels in Hamilton - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jasper Wolde - WaarBenJij.nu

Het raadsel van de sleutels in Hamilton

Door: jaspertenwolde

Blijf op de hoogte en volg Jasper

29 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Dinsdagmorgen ben ik in zuidelijke richting vertrokken naar Hamilton. Ik had afgesproken om 1 nachtje bij 'tante Beb', een zusje van mij opa, te gaan slapen. Haar had ik al twee keer eerder ontmoet in Nieuw Zeeland.

Na eerst een rondje gelopen te hebben zijn we naar Bebs dochter, Ena, geweest, die woont in een prachtig landhuis met een aardig uitzicht. Een van haar dochters vroeg of ik zin had om naar een pub te gaan met vrienden, eenmaal in de pub kwam ik erachter dat die 'friends' alleen maar meiden waren. Ik heb overigens wel gewoon bij tante Beb geslapen;)

De volgende morgen zijn we naar een soort van ballonnenfiesta geweest. Met als primeur de flying Kiwi birth. Daarna zijn we met Beb haar grote Jeep weer naar huis gereden, onderweg kwam er een idioot haar voorbij scheuren, haar reactie was: GVD lul! Het Nederlands is ze nog niet verleerd.

Na het avond eten had ik mijn spullen gepakt en was ik klaar om te gaan, tot het moment dat ik er achter kwam dat ik mijn autosleutels kwijt was. We hadden de wegenwacht gebeld en die hebben 's avonds mijn autodeur open gemaakt. Hamilton was te ver om de reservesleutel te brengen, ook wisten ze niet zeker of de auto een reserve sleutel had. Gezien het late tijdstip moest ik wachten tot de volgende morgen. Dus bleef ik nog maar gezellig een nachtje bij Beb slapen. Onder genot van een biertje, twee brei naalden en wat wol hebben we erg gelachen. Beb is een fantastische oud-tante, met scherpe grappen en erg grof taalgebruik. Wat hebben we een schik gehad!

De volgende morgen kwam de AA(wegenwacht) weer in een tijd van slechts 5 minuten had die meneer twee brand nieuwe sleutels voor me gemaakt. Na een potje bingo met de bejaarden gespeeld te hebben ben ik er weer vandoor gegaan.

De dagen in Nieuw Zeeland die nog over zijn beginnen bijna op te raken, dus ik ga nog van elk moment genieten. Morgen ga ik met kleine Jacob(4 jaar) samen naar de dierentuin, zaterdag speel ik een wedstrijd om 4 uur en op zondag heb ik een afscheids barbecue met de familie.

Ik wil nog even melden dat mijn vluchtnummer en vluchttijden zijn veranderd. Het vluchtnummer is: NZ87 en ik vertrek 1 april om 23:59(lokale tijd), in Hong Kong land ik 7.30(lokale tijd). Het tijdsverschil in NZ is momenteel 11 uur omdat in NL de klok is verzet, dit weekend verzetten ze de klok ook in Nieuw Zeeland, vanaf zondag is het verschil dus nog maar 10 uur.

Good night en tot snel!

  • 29 Maart 2012 - 10:41

    Hermien Schut:

    Nou Jasper geniet nog even van je laatste dagen daar, we zien je volgende week in Voorthuizen. Goede reis. xx

  • 29 Maart 2012 - 11:03

    Groen:

    Hahaha dat Nederlandse vloeken blijft altijd hangen he! Vooral met die G erin :) Ik ga je verhalen hier missen Jappie, maar gelukkig kan ik ze persoonlijk van je gaan horen in de kantine en kroeg met een potje Heineken ;) Fijne vlucht alvast en tot snel, superspits!

  • 29 Maart 2012 - 11:50

    Aalt En Reina.:

    Nog even veel plezier en alvast een goeie terug reis gewenst.

  • 29 Maart 2012 - 15:38

    Max:

    Weer een leuk verhaal. Waar zouden de sleutels zijn? Waren het een beetje leuke friends Jasper?
    Veel fijne dagen nog in NZ. Succes met je laatste voetbalwedstrijd en ook veel plezier in Hong Kong en vooral goede reizen. Doe de groeten in NZ?

    Groetjes en xxjes

  • 29 Maart 2012 - 16:42

    Ingritte Davelaar:

    Hallo Jasper,
    Nou dit is weer een heerlijk verslag. Klinkt leuk die tante Bep en ja vloeken in Nederlands verleren ze nooit ;-) Maar goed de dierentuin er zit natuurlijk 1 gevaar in. Als ze je er maar niet houden haha. Leuk om daar ook eens in de dierentuin te kijken en zeker met zo,n klein knulletje toch? Enne die wol en breinaalden wat moet ik me daar bij voorstellen dan.
    Of kan je nu ook sokken breien soms.
    Ja jongen idd geniet er nog maar ff van want volgende week rond deze tijd sta je weer op de nederlandse aardbodem. En dat is wel ff omschakellen denk ik. Ik wens je nog heel veel plezier daar en een goede vlucht naar Honkong kijk uit dat je niets verliest en ook een goede vlucht naar Nederland. Grtjes en we spreken elkaar weer thuis . :-)

  • 29 Maart 2012 - 18:28

    Leoni Van Vliet:

    Jaaaaaaaaaaa nog maar 1 weekje!!! Geniet er nog even van!! Wij zijn blij dat we je volgende week weer zien!!!! XXX Hugo, Leoni en Kai

  • 29 Maart 2012 - 19:33

    Oma Ten Wolde:

    hallo jasper
    weet jij dat tante beb mij heeft geholpen toen jou vader geboren is?
    ze werkte in de kraamzorg.
    geniet deze laatste dagen maar extra.
    verlang er naar jou weer te zien.
    groetjes oma ten wolde

  • 29 Maart 2012 - 21:16

    Jasper:

    Wat een leuke reacties allemaal!

    Groetjes en tot snel!

  • 30 Maart 2012 - 17:31

    Harriet:

    Hoi Jasper,
    Hoe was het in de dierentuin met Jacob? Heb je ook foto's van het afscheidsfeestje op je werk? Nog even en dan vlieg je naar Hong Kong, geniet van de laatste dagen en ik sta je natuurlijk op te wachten op Schiphol. Doe de groeten aan de hele familie en een goede reis. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Actief sinds 15 Okt. 2011
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 40570

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 05 April 2012

New Zealand

01 November 2011 - 05 April 2012

Auckland

01 April 2012 - 05 April 2012

Hong Kong

Landen bezocht: