Dag 2 Hong Kong - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jasper Wolde - WaarBenJij.nu Dag 2 Hong Kong - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jasper Wolde - WaarBenJij.nu

Dag 2 Hong Kong

Door: jaspertenwolde

Blijf op de hoogte en volg Jasper

03 April 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Ni hao!

Gisteravond heb ik ergens gegeten waar ze de kip met de kop en al op het bord serveren. Ik wou kippenkop proeven, maar helaas kreeg ik de andere helft van de kip. De kip was in schijfjes gezaagd, in het midden van een schijf zat bot en de ingewanden.

Na het eten ben ik de Ierse pub in geweest. Ik ontmoette daar een Mexicaanse man, hij vertelde dat aan de andere kant van het water het centrum van Hong Kong was. Ik dacht dat ik al in het centrum zat.

Vandaag ben ik dus met de veerboot naar het andere deel gegaan, dit koste me omgerekend 20 eurocent. Daarna ben ik in een dubbeldekker bus met open dak gestapt, ook dit was erg goedkoop, 1.70 euro voor een uurtje rondtoeren. Daarna ben ik nog met een kabeltrein de berg op geweest waarbij ik een mooi uitzicht over de stad had, dir koste 3,60. In Nieuw Zeeland vertelde mensen me dat Hong Kong erg duur is. Het valt mij tot nu toe erg mee.

Op straat is het gigantisch druk, en je kom de vreemdste mensen tegen. Marijn vertelde me dat er mooie Chinezen bestaan, die zullen hier dan wel heel schaars zijn, of Majing heeft een andere smaak.

Vanavond toen ik terug bij mij hotel was hoorde ik dat ik ineens een andere kamer had. Deze is nog kleiner, stinkt nog meer en de badkamer is nog smeriger.

Na een dag veel gewandeld te hebben is het zometeen tijd voor een lekker hapje eten, een ijs koud biertje en daarna een massage(zonder happy end).

Morgen ga ik weer ff door de stad toeren en 's avonds om 11 uur lokale tijd vlieg ik naar Nederland.

Tot snel!!

  • 03 April 2012 - 18:19

    Max:

    Jasper,

    Het is toch wel weer een leuke belevenis om dit ook nog weer even mee te pikken.
    Geniet er nog maar even van, voor je het weet sta je weer met beide beentjes op Nederlands grondgebied. Wij vinden dat erg leuk en kijken uit naar je verhalen en foto's.

  • 03 April 2012 - 20:23

    Ingritte Davelaar :

    hallo jasper. Nou ook hier heb je genoeg te bekijken zo te lezen. Hoop dat verder alles goed gaat. En succes met je kamer en slaap lekker. Verder een goede vlucht gewenst en tot snel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Actief sinds 15 Okt. 2011
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 40570

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 05 April 2012

New Zealand

01 November 2011 - 05 April 2012

Auckland

01 April 2012 - 05 April 2012

Hong Kong

Landen bezocht: