Terug in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jasper Wolde - WaarBenJij.nu Terug in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jasper Wolde - WaarBenJij.nu

Terug in Auckland

Door: jaspertenwolde

Blijf op de hoogte en volg Jasper

08 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Op maandag 2 januari was er een fair in Mangawhai, het was erg druk en het was een beetje saai. Ik was daar samen met Mary en Dennis en met Betty en Fred(allen familie). Ik heb daar een hondenshow gezien. De hond stuurde de gansen in de goede richting door allerlei hindernissen. Op zich niet echt ineressant, tot dat Betty en Fred me een kado aanboden alvast voor mijn 21ste verjaardag(dat is hier een bijzondere leeftijd). En het aanbod pakte ik natuurlijk met twee handen aan, nog geen half uur later zat ik in een helikopter om vervolgens een vlucht te maken. Ik had geen hoofdtelefoon, dus kon niet horen wat de piloot zei. Soms best een beetje eng als je ineens een vrije val recht naar beneden maakt en het andere moment op de zijkant vliegt. Het was echt een geweldige ervaring!

Op 3 januari ben ik wezen vissen op zee. We vingen achter elkaar vissen, erg lucky! Even later kwam er een Marko-haai aan, dit zijn levensgevaarlijke haaien. We gingen natuurlijk gewoon verder met vissen. Nog geen 5 minuten later liet ik mijn haak zakken, de haak was nog maar een paar meter opweg naar de bodem(45m diepte) en ik had beet. In eerste instantie dacht ik aan een grote vis, maar al snel hadden we door dat ik de haai te pakken had. Na de lijn een poosje teruggehaald te hebben kwam de haai naast de boot. En opeens ging hij er vandoor, onder de boot door en sprong vervolgens op een kleine afstand van de boot meerdere keren meters de lucht in. Ik had nog steeds mijn hengel vast, de lijn was nog heel. Na dit gevecht met de haai hebben we de lijn maar doorgesneden. Even later dachten we de haai weer aan de haak te hebben, ineens sprong er een haai meters hoog in de lucht, er bleek achteraf een grote kingfish aan de haak te zitten. De haai zwom minuten lang rondom onze boot, gelukkig heb ik een filmpje kunnen maken en heb ik dus bewijsmateriaal. En dit keer waren het geen kleine haaien(zoals in een eerder verslag), het waren grote gevaarlijke haaien. Ik vertel het wel heel stoer in het verslag, maar mijn hart ging toch wel wat sneller kloppen.

Op de vierde van januari ben ik met Mary en Jacky wezen wandelen, we hebben de clifftop walk gedaan, deze duurde enkele uren. De wandeling was door een geweldig mooi gebied, en voor de terugweg moet je altijd zorgen dat het low-tide(eb) is. Het is een wandeling door groote heuvels/bergen en terug loop je over stenen terug. Om het kort samen te vatten kan ik zeggen dat het prachtig was, uiteraard heb ik foto’s gemaakt. In de middag was het er warm, een goed idee dus om lekker een middagje naar het strand te gaan. Ook heb ik gezwommen in de zee met geweldig hoge golven. Kortom weer een fantastische dag.

5 januari in de morgen werd er om kwart voor zes op mijn slaapkamerraam geklopt, tijd om te gaan vissen. Het was nog even wachten op de andere boten, tijdens het wachten zwom er op de plek waar we altijd de boot in het water doen een hele grote pijlstaartrog, dat is dezelfde soort vis die Steve Irwin doodde. Als je maar niet met die beesten gaat spelen zijn ze ook niet echt gevaarlijk. We gingen weer dezelfde boot achterna als twee dagen eerder, de boot van John en Harry, die weten altijd precies waar en wanneer je moet vissen. We kwamen weer op hetzelfde plekje uit, na nog geen 5 minuten vissen kwam de eerste haai alweer tevoorschijn. Toen die eenmaal een uur weer verdwenen was leek alles veilig en rustig, totdat ik mijn lijn, mijn haak en het stuk lood verloor. De haai had de lijn doorgebeten. Even later zat de haai aan Mary’s lijn. We hebben de lijn zover teruggehaald tot de haai tegen de boot aan was, zo zuinig zijn ze dus met een stukje visdraad. De haai ging wild tekeer op het moment dat die bij onze boot was, hij sprong in de lucht aan de achterkant van onze boot, gelukkig brak de lijn op hetzelfde moment.

Na twee dagen heerlijk op het strand te hebben gelegen was het zaterdag 7 januari de grote dag. De party van mijn 21ste verjaardag. In Nieuw Zeeland is dat de belangrijkste verjaardag. In Mangawhai was het feest, er was familie en ook waren er wat ‘vrienden’. Voor je 21ste verjaardag is het de traditie om een yard glas bier(minimaal 2 liter) zo snel mogelijk op te drinken. Na een paar biertjes en het avondeten kwam de yard glas. De kiwi’s stonden versteld en ik had een dutch record gevestigd. In slechtst 7 minuten en 43 seconden was het glas leeg. Het was een fantastisch feest!

Omdat ik de afgelopen weken zoveel foto’s heb gemaakt zoek ik eerst ff alles uit en dan komen ze zo snel mogelijk op facebook.

  • 08 Januari 2012 - 08:16

    Max Ten Wolde:

    Hallo Jasper,

    What a long story, but very nice.
    I think most people will like it. You had many nice moments there in Mangawhai especially the flight in the heli and shark fishing.

    Greetings

  • 08 Januari 2012 - 09:19

    Marijn :

    Ik ben benieuwd naar de foto's en filmpjes;)!

  • 08 Januari 2012 - 09:23

    Aalt En Reina.:

    Hoi jasper, nog gefeliciteerd met je verjaardag. Dat je maar een grote jongen mag worden. Verder nog heel veel plezier daar. Zal wel lukken als de haaien je niet hebben opgeslobberd. Groetjes van ons, AALT EN REINA.

  • 08 Januari 2012 - 10:09

    Bob:

    Wat heb je het toch slecht daar Jappie!
    Geweldig wat jij allemaal meemaakt, ik ben oprecht jaloers haha. Veel plezier nog maat!

  • 10 Januari 2012 - 16:59

    Freek En Wil:

    Van harte gefeliciteerd Jasper, al 21.
    Deze keer je feestje zonder Marijn.Volgend jaar weer samen vieren.
    Groetjes van ons, en veel plezier.

  • 11 Januari 2012 - 08:11

    Oma Wolde01@hetnet.n:

    hartelijk gefeliciteerd met je 21ste
    verjaardag.ik vind het leuk om je verslagen te lezen.fijne dag gewenst van oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Actief sinds 15 Okt. 2011
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 40570

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 05 April 2012

New Zealand

01 November 2011 - 05 April 2012

Auckland

01 April 2012 - 05 April 2012

Hong Kong

Landen bezocht: