Queenstown en Milford sound - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Jasper Wolde - WaarBenJij.nu Queenstown en Milford sound - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Jasper Wolde - WaarBenJij.nu

Queenstown en Milford sound

Door: jaspertenwolde

Blijf op de hoogte en volg Jasper

21 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Na 2 dagen in een rustig, maar prachtig dorpje gezeten te hebben genaamd Twizel. Was het op maandag 16 januari tijd om door te reizen naar het gezellig en druk Queenstown. Dit ging niet zonder problemen. Omdat ik om 10 uur in de morgen moest uitchecken liet ik mijn backpack voor de wachturen in een kluis. een half uur voor vertrek wilde ik deze weer openen. Ik had de pech dat de kluis niet open wilde. Uiteindelijk kreeg de eigenaar van het hostel mijn kluis met een schroevendraaier open. In een volle sprint naar de bus was ik precies op tijd.

Op dag 2 in Qtown heb ik een wandeling gemaakt. Zo eigenweis als ik ben, zonder eten of water. Op het midden van de dag met 25-30 graden begon ik aan een helse klim naar de top. Na uren gewandeld te hebben kwam ik op de terugweg gelukkig een winkeltje tegen voor wat drinken.

Ik zit nu nog steeds in Queenstown, een stad waar je alles kunt doen: uitgaan en allerlei activiteiten. Het uitgaan was erg gezellig, samen met een 37 jarige Engelsman. Ik heb erg met hem gelachen.

Gisteren, 20 januari, ben ik naar Milford sound geweest. Dat is het mooiste stukje natuur op aarde! Helaas was het zwaar bewolkt en een beetje regenachtig. De foto's zijn niet zo mooi als het in het echt is. Dus google maar even op Milford sound. Tijdens de bootcruise kwamen we tientallen zeehonden tegen.

Mijn plannen zijn om zondag of maandag hier te vertrekken om naar Franz Jozef te gaan. Daar zijn prachtige gletchers te zien. Vanaf F Jozef verder naar het noorden zijn de meeste bussen al volgeboekt voor komende dagen. Een andere optie is om te liften.

Ach ja, ik ben goed georganiseerd op reis gegaan onder het motto: Ik zie wel of het schip strand!

Cheers!!


  • 21 Januari 2012 - 08:10

    Bob:

    Lekker bezig hoor! Echt geweldig dat je dit allemaal mee mag maken!

  • 21 Januari 2012 - 11:27

    Ingritte Davelaar:

    Veel plezier en je vermaakt je natuurlijk weer opperbest zo te lezen.Zo,n sociale jongen als jij maakt zo contact met iedereen. Maar pas wel op jezelf he. Grtjes van ons allemaal xx

  • 21 Januari 2012 - 16:22

    Max:

    Hoi kerel,

    Weer een leuk verslag. Maar fotograaf hoe kot het dat je foto's niet zo mooi zijn? Bij mooi weer gaat dat natuurlijk beter. Hopelijk wordt het dat snel weer.
    Geniet van je backpackers avontuur en groeten vanuit een regenachtig Voorthuizen.

  • 21 Januari 2012 - 21:56

    Jasper:

    In Milford sound is het always regenachtig! Je moet geluk hebben met een zonnige dag. En ik vermaak me heel goed hier. Denk dat ik begin februari weer in Auckland ben. of halverweg feb. Ik lees nog elke reactie, maar ik heb niet altijd tijd om te reageren. Nu zit ik in een internetcafe zonder dat ik betaald heb.

    Groetjes

  • 22 Januari 2012 - 17:05

    Peter En Ingrid:

    Hoi Jasper, fijn dat je zo lekker aan het genieten bent. Nog veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Actief sinds 15 Okt. 2011
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 40575

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 05 April 2012

New Zealand

01 November 2011 - 05 April 2012

Auckland

01 April 2012 - 05 April 2012

Hong Kong

Landen bezocht: