Liftend door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Jasper Wolde - WaarBenJij.nu Liftend door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Jasper Wolde - WaarBenJij.nu

Liftend door Nieuw Zeeland

Door: jaspertenwolde

Blijf op de hoogte en volg Jasper

24 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Greymouth

Verslag 24-01-2012, geplaatst door Marijn ten Wolde.

Na meer dan een week in het fantastische Queenstown geweest te zijn, ben ik maandag vertrokken naar Franz Josef. Dat is een klein plaatsje dat bekend staat om de prachtige gletschers die nog steeds groeiende zijn, dat is heel bijzonder gezien de klimaatsverandering. Ik heb me laten brengen met de Nakedbus. Toevallig kwam ik een meisje die ook in Queenstown was weer tegen. Daarna hebben we een wandeling gemaakt naar de Glaciers(gletchers). Het was een lange wandeling, daarna hebben we even wat plaatjes geschoten en vervolgens zijn we weer terug naar het Hostel gegaan. Op de kamer kwam ik een jongen tegen, die op zijn shirt de tekst had: 'De Dood', nr 12. Ik begon dus Nederlands te praten tegen hem, maar hij bleek uit Canada te komen en het was echt zijn achternaam!

Vanmorgen, dinsdag 24 januari, was mijn plan om verder naar het noorden te gaan. Ik ben dus langs de weg gaan staan, met mijn mega backpack en nog een rugzakje. In de brandende zon heb ik een klein uur gewacht met de duum omhoog, totdat er twee dames uit de USA stopte. Het waren moeders en dochtert, ze brachten mij een paar uur verderop naar het grootste stadje van de westkust van het zuidereiland: Greymouth. Het is hier nu zo'n 25-30 graden. Eenmaal in Greymouth was het even zoeken naar een backpackershostel, ik had nog geen minuut een plattegrond in mijn handen en een man vroeg me of ik hulp nodig had. Ik ben dus bij deze getinte man in de auto gestapt, vertrouwde het niet helemaal, maar uiteindelijk heeft die me netjes bij het Hostel afgezet. De reden dat ik hem niet helemaal vertrouwde was omdat hij een 'Islander' is, hij komt uit Fiji. Maar na vandaag ben ik heel anders over Lifters, Heach Hikers, gaan denken.

Ik heb nog geen idee of ik hier 1 of 2 dagen zal blijven. Ook weet ik niet hoe ik verder ga reizen. Waarschijnlijk wissel ik het liften af met bustripjes. Ik ben alweer anderhalve week in het zuidereiland. Ik heb al super veel mooie dingen gezien. Het landschap ik zo veranderlijk. iedere keer lijkt het of je in een ander gedeete van de wereld terecht kom. En soms lijkt het net of je op een andere planeet zit, zo mooi is het hier!

Het backpacken was voor mij in het begin een beetje wennen. Je slaapt met wildvreemde mensen op de kamer, maakt je eigen eten in een keuken waar je zelf moet afwassen en is het vooral wat minder comfortabel dan thuis(Auckland en dat kleine dorpje op de veluwe). Maar nu maak ik zelf iedere dag heerlijke maaltijden, ik slaap redelijk goed hier(mijn kamergenoten hebben klachten over een snurkende Hollander). Maar het is vooral heel gezellig met allemaal verschillende nationaliteiten om je heen. Ik leer in elk hostel en elke dag weer andere mensen. 's Avonds is het in hostels ook erg gezellig, ondertussen gaat het al aardig goed om in het Engels de grapjes te maken.

Door het vele wandelen in de super mooie natuur, kan ik de vetrolletjes er weer een beetje aftrainen. Maar een biertje en een vette hap gaat er ook nog steeds erg goed in!


Tip: volg Marijn ten Wolde op: www.marijntenwolde.waarbenjij.nu




  • 24 Januari 2012 - 07:42

    RJ:

    Beetje veel reclame voor marijn (zal hij wel goed voor betalen), verder leuk verslag :)

  • 24 Januari 2012 - 07:42

    RJ:

    Beetje veel reclame voor marijn (zal hij wel goed voor betalen), verder leuk verslag :)

  • 24 Januari 2012 - 08:49

    Jasper:

    Haha zijn naam even vermeld en zijn website. Dan krijgt hij ook volgers!

    Groetjes

  • 24 Januari 2012 - 17:00

    Max:

    Ja ik hoop voor Marijn dat hij net zo veel volgers dan jij. En ook dat hij even veel plezier en leuke ervaringen opdoet. Met jou lukt het wel en als zelfs jouw grapjes helemaal in het Engels goed worden ontvangen, kun jij daar ook niet meer stuk. Jasper nog veel reis plezier gewenst.
    Dat zal vast wel goed komen.

    Groeten uit klein dorpje op de Veluwe

  • 24 Januari 2012 - 17:52

    Jolanda En Gijs:

    Ja ja een beetje rondtrekken wandelen met de meisjes liften met moeder en dochter, ik merk het wel, je heb het nog niet zo slecht.
    Geniet nog maar een poosje, want als je weer in ons koude kikkerlandje ben ga je het waarderen dat het daar zo goed was.

    Vr Gr Jolanda en Gijs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Actief sinds 15 Okt. 2011
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 40576

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 05 April 2012

New Zealand

01 November 2011 - 05 April 2012

Auckland

01 April 2012 - 05 April 2012

Hong Kong

Landen bezocht: