Nelson, sunny golden bay! - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Jasper Wolde - WaarBenJij.nu Nelson, sunny golden bay! - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Jasper Wolde - WaarBenJij.nu

Nelson, sunny golden bay!

Door: jaspertenwolde

Blijf op de hoogte en volg Jasper

26 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Nelson

Greymouth was een beetje een saai stadje. Helaas ging er woensdag geen bus. Ik had het geluk dan ik op ajaxshowtime.com zat te kijken. Naast me zat een man die zat op dezelfde website. Daardoor begon ik met hem te praten. Om een lang verhaal kort te maken, hij heeft me via Punakaiki naar Westport gebracht. In Punukaiki zijn we gestopt bij de pancakerocks, geweldig om te zien. Rotsen die lijken op opgestapelde pannekoeken.

Na een gezellige avond in het hostel had ik Westport ook wel weer gezien. Daarom ben ik vanmorgen gaan liften. Na een uur wachten werd ik slechts 7km verderop afgezet. Daarna heb ik maar 15 minuten hoeven wachten totdat twee duitse dames(ja ik had weer geluk) mij oppikte. Het waren erg leuke meiden, ze slapen vannacht in een busje in de middle of nowhere. Ik had het plan om door te gaan naar Nelson. Na nog eens een half uurtje te liften werd ik opgepikt. Helaas geen knappe vrouw dit keer, maar ik ben nu wel op bestemming: Nelson. Ik ben meegereden met een jongen uit Ierland. Zo ben ik dus voor 30 dollar(nakedbus van Queenstown-Franz Josef) van Queenstown tot Nelson gekomen.

Nelson is echt helemaal fantastisch, mijn hotel is erg mooi(met balkon). Ik slaap in een stapelbed met drie etages. In de morgen is er in de keuken gratis brood. De 'Golden beach' heb ik nog niet kunnen bewonderen, morgen weer een dag. Ik blijf hier voor tenminste 3 nachten, ik denk dat het er wel meer worden. Daarna ga ik naar Abel Tasman national park. Misschien dat ik een dagtrip boek en misschien dat ik er een paar dagen heen ga.

Tot zover een korte update vanuit het zonnige en vooral warme Nelson!

  • 26 Januari 2012 - 05:52

    Ingritte Davelaar:

    Zo zie je nog eens wat van de wereld he.
    Allemaal nieuwe indrukken begint al bij het liften haha.
    Ja je weet nooit wie er stopt. Maar zo te lezen gaat alles goed blij te horen.
    Nou jasper veel plezier verder en geniet ervan.
    Grtjes x

  • 26 Januari 2012 - 08:03

    Marijn :

    Jaaaaapie,

    Zo te horen heb je het nog steeds best daar en vrouwelijk schoon zat!

    Ik slaap nog 3 nachtjes thuis en dan zal ik de komende tijd in China gaan verblijven. Zondag 17:10 uur (bij jou maandag 05:10 uur) vlieg ik naar China. Ik heb er al super veel zin in.

    Geniet van je laatste (iets meer dan een) maand en ik hoop dat we een paar keer kunnen skypen als ik in China zit en jij in NZ.

    Cheers!

  • 26 Januari 2012 - 14:04

    Harriet:

    Vriend, het blijft leuk om al je verslagen te lezen. Wat maak je veel mee daar in het verre NZ. Bij ons is ook alles ok, nog twee dagen en dan is je broer ook vertrokken, wordt het wel heel erg stil aan de Jan de Jagerweg. Veel plezier nog met rondreizen en pas goed op jezelf.
    xxx

  • 26 Januari 2012 - 15:14

    Jeffrey D.:

    Ik had vanochtend je verslag gelezen alleen ik moest bij linda de mol werken, dus heb mn telefoon haast niet aangeraakt vandaag !

    Maar je hebt het weer dik voor mekaar al die vrouwen :P En die 2 duitse meisjes waren dat die 2 van in het ziekenhuis @ Lloret ? hahah

    Ik kijk er aan de ene kant ook wel weer naar uit dat je weer terug komt ,, maar je vermaakt je eigen nog volop daar dus dat is wel weer leuk om te lezen ;)

    Veel plezier nog en een dikke kus !

  • 30 Januari 2012 - 19:13

    Gijs En Jolanda:

    Hallo Jasper, leuk om je verslagen te lezen. Fijn dat het goed gaat met jouw. we blijven je volgen. Groetjes Gijs en Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Actief sinds 15 Okt. 2011
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 40580

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 05 April 2012

New Zealand

01 November 2011 - 05 April 2012

Auckland

01 April 2012 - 05 April 2012

Hong Kong

Landen bezocht: