Micro light flight - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Jasper Wolde - WaarBenJij.nu Micro light flight - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Jasper Wolde - WaarBenJij.nu

Micro light flight

Door: jaspertenwolde

Blijf op de hoogte en volg Jasper

01 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Na een paar dagen Nelson ben ik doorgegaan naar Motueka. Eenmaal met de bus daar aangekomen wandelde ik het informatie centrum in. En in nog geen 20 minuten tijd had ik mezelf ingecheckt in het hotel en werd ik opgepikt voor een leuke activiteit: Micro light flight in Abel Tasman. Als je niet weet wat het is moet je even googelen. Je heb een driehoekige parachute boven je en ik zat samen met de piloot in een soort motorfiets. Ik vond het erg spannend, vooraf moest ik tekenen dat je gewond kan raken of zelfs dood kan gaan. Vooraf vroeg ik of ze wel eens ongelukken gehad hebben, nog nooit was het antwoord. Nu hoorde ik vandaag dat er vorig jaar 2 mensen bij om het leven zijn gekomen. Ik weet niet wat ik moet geloven, maar ik wil bij deze even melden dat ik zonder schade geland ben! Maar het was zonder twijfel mijn mooiste avontuur in NZ. (foto's volgen).

Gisteren heb ik in het gebied waar ik overheen ben gevlogen, een wandeling gemaakt. Ik werd ergens in mijn eentje gedropt met een watertaxi. Daarna moest ik zelf de weg terug zien te vinden(4 uur lopen+3 uur zonnen en zwemmen). Afgelopen dagen waren misschien wel de mooiste dagen van de reis!

Vandaag ben ik weer gaan liften, ik ben helemaal van Motueka naar Blenheim gelift. Daarna heb ik nog een uur gewacht, toen ik het zat was heb ik vanaf Blenheim de bus naar Kaikoura gepakt. Onderweg heb ik honderden zeehonden gezien. Kaikoura betekend: Kreeft eten. Het is natuurlijk de plaats van de kreeften, maar ook vooral de zeehonden, walvissen en dolfijnen. Ik ga nu even naar het info center om daar een tripje te boeken, ik denk dat ik met dolfijnen of zeehonden ga zwemmen.

Het is een beetje een gehaast verslag, maar ik heb weinig tijd omdat het informatiecentrum bijna dicht gaat en ook heb ik hier maar beperkt internet.


Groetjes vanuit Kaikoura!!!

  • 01 Februari 2012 - 06:02

    Ingritte Davelaar:

    Hallo Jasper .
    O dat is leuk met dolfijnene zwemmen dat moet je zeker doen. En je zul de weg alleen maar terug moeten vinden dat is een heel gepuzzel weer maar het is je weer gelukt. Je lijkt wel een wereld reiziger daar. Veel plezier en grtjes uit het ijskoude Nederland.

  • 01 Februari 2012 - 13:49

    Harriet:

    Wat een verhaal weer, ik mis alleen de foto's. Hoop dat je vrijdag geen haai tegenkomt als je met dolfijnen gaat zwemmen. Heel veel plezier nog, we moeten wel snel een keer skypen want dat is veel te lang geleden. xxx

  • 01 Februari 2012 - 19:37

    Oma Ten Wolde:

    jammer dat ik niet met je mee kan dolfijnen kijken.ik geniet van je mooie verhalen.ik zie er echt naar uit.
    liefs oma ten wolde

  • 01 Februari 2012 - 20:11

    Max:

    Lieve Jasper ik had je verhaal via ons telefoongesprek natuurlijk al gehoord. En ook toen wist ik al dat je het heel leuk hebt gevonden met de MLF.
    Hopelijk wordt het zwemmen met dolfijnen ook zo'n succes.
    Al moest het allemaal gehaast dit verhaal. Ondanks dat heb ik er weer van genoten.

    Xxx

  • 02 Februari 2012 - 12:28

    Yvette Bruijnes:

    Hallo Jasper,
    Ben een collega van Harriet.

    Ik heb zelf ook een reis door NZ gemaakt en kan je het zwemmen met dolfijnen aanraden. Het is wel erg vroeg maar een ervaring om nooit te vergen.

  • 03 Februari 2012 - 01:15

    Jasper:

    Mijn volgende verslag gaat over de dolfijnen! Ik heb vanmorgen met ze gezwommen, dat was echt geweldig!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Actief sinds 15 Okt. 2011
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 40578

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 05 April 2012

New Zealand

01 November 2011 - 05 April 2012

Auckland

01 April 2012 - 05 April 2012

Hong Kong

Landen bezocht: