Dolphin swim! - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Jasper Wolde - WaarBenJij.nu Dolphin swim! - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Jasper Wolde - WaarBenJij.nu

Dolphin swim!

Door: jaspertenwolde

Blijf op de hoogte en volg Jasper

03 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Picton

Kia ora!

Vanmorgen ging mijn wekker al om 4.20. Niet echt een fijne tijd in een vakantie. De reden hiervoor was dat ik ging zwemmen met dolfijnen!

We begonnen de dag met het passen van wetsuits, daarna kwam een instructiefilmpje en vervolgens vertrokken we. Na een poosje varen zagen we veel zeehonden, na ongeveer een kwartier zagen we honderden dolfijnen. Ik heb veel een filmpje waar een dolfijn wel meer dan 10 salto's maakt.

Na wat foto's gemaakt te hebben was het tijd voor het echte werk, zwemmen met de dolphins! Dit is echt het mooiste wat ik ooit gedaan heb. Door een beetje geluiden te maken via je snorkel lok je de dolfijnen. Ik heb onderwater filmpjes kunnen maken, ik had een waterproef zakje om mijn camera.

Ik heb natuurlijk wel eerder een dolfijn in het dolfinarium gezien, dit was de eerste keer dat ik in de open oceaan met ze gezwommen heb. Een ervaring om nooit te vergeten. De experts hadden het erover dat er wel meer dan 500 dolfijnen te zijn waren.

Op de weg terug zagen we nog een albatros met wel een spanwijde van meer dan 4 meter, dit is de grootste zeevogel ter wereld.

Op facebook staat 1 kort filmpje, ook heb ik 2 foto's van de micro light flight geplaatst. De rest volgt als ik weer in Auckland ben

Na het zwemmen met dolfijnen ben ik gaan liften naar Picton(top zuidereiland) In 5 minuten werd ik opgepikt door moeders en dochter uit Christchurch.

Ik slaap in een hostel naast het kerkhof, het is een erg goede accomodatie! Misschien ga ik morgen alweer terug met de veerbood naar het noordereiland omdat er in Wellington de rugby sevens zijn. Eerst even uitzoeken of er Hostels beschikbaar zijn daar.

Picton is een leuk plaatsje met een Nederlandse Bakkerij, daar heb ik net even een heerlijke appelflap gegeten. Vanaf Picton gaat de veerbood rechtstreeks naar Wellington(3 uur varen). Ze zeggen dat de overtocht echt geweldig is!

Groetjes!!!

  • 03 Februari 2012 - 05:50

    Ingritte Davelaar:

    Hallo Jasper.
    Het lijkt mr idd erg mooi om dat een keer mee te maken zwemmen met dolfijnen. Het lijkt wel een film. je heb al zo veel ervaringen op gedaan je zou zo een boek kunnen schrijven als je jouw verhaal leest lijkt het net of je in een film zit haha.
    Jongen wat zal jij weer moeten wennen als je weer thuis bent .
    Dan is dit wereldje zo klein laat staan ons dorpje. Maar wel een uniek dorp ons Voorthuizen ;) Veel plezier en ik hoef niet te zeggen geniet ervan van dat lezen we al. Doe voorzichtig en we blijven je volgen grtjes. xx

  • 03 Februari 2012 - 07:20

    Harriet:

    In bijna ieder verslag zeg je dat dit het mooiste is wat je hebt meegemaakt. Super !!! Blijf genieten, wij genieten van al je mooie verhalen. Pas goed op jezelf!!! Bij ons is het erg koud, de schaatsbaan bij Zeumeren is ook weer open en volgens Piet Paulusma krijgen we vandaag ook nog een pak sneeuw. xxx

  • 03 Februari 2012 - 08:49

    Hermien.:

    Hoi, wat een mooie ervaring zwemmen met dolfijnen!! Geweldig en dan ook zoveel. Ik ben erg nieuwsgierig naar je foto's en verhalen als je weer thuis bent. Doe voorzichtig en veel plezier met alles!! xx

  • 03 Februari 2012 - 08:56

    Jeffrey D.:

    Hahah die wetsuit was maatje xl nu denk ik :P

    Ik vind dit godse mooi om te lezen ! Ik baal ervan dat ik niet mee ben, lijkt me zo mooi !

    Xxxxxx

  • 03 Februari 2012 - 08:56

    Jeffrey D.:

    Hahah die wetsuit was maatje xl nu denk ik :P

    Ik vind dit godse mooi om te lezen ! Ik baal ervan dat ik niet mee ben, lijkt me zo mooi !

    Xxxxxx

  • 03 Februari 2012 - 10:52

    Marijn :

    Jappie,

    Als ik dit zo lees, dan ga ik deze ervaring die jij vertelt niet overtreffen hier in China, denk ik! Ookal is het hier ook super gaaf.. Hoe lang duurt het nog voordat je weer in Auckland bent? Of weet je dat zelf nog niet?

    Have fun over there and enjoy your last two months!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Actief sinds 15 Okt. 2011
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 40577

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 05 April 2012

New Zealand

01 November 2011 - 05 April 2012

Auckland

01 April 2012 - 05 April 2012

Hong Kong

Landen bezocht: