Taupo en Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Jasper Wolde - WaarBenJij.nu Taupo en Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Jasper Wolde - WaarBenJij.nu

Taupo en Rotorua

Door: jaspertenwolde

Blijf op de hoogte en volg Jasper

12 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Op mijn laatste dag in Napier werd ik door een Kiwi uitgenodigd om koffie te gaan drinken bij hem thuis. Het was een beetje een aparte man. Toch ben ik mee gegaan naar zijn huis, onder genot van een bakje koffie was het erg gezellig.

Op donderdag ben ik gaan liften vanaf Napier. Voor het eerste stukje werd ik opgepikt door een Maori, hij was erg vriendelijk en gaf mij een fles water. Omdat hij een andere kant opging moest ik in de middle of nowhere verder liften. Ik had geluk, de eerst volgende auto pikte me op en bracht me naar Taupo.

Ik Taupo heb ik een wandeling gemaakt naar een rivier met een waterval met warm water. Ik heb daar uren in de water gerelaxed en het uitzicht over de stromende rivier en prachtig blauw water was prachtig.

's Avonds ben ik ben een Nederlander, Maarten, gaan stappen. In het drukke uitgaansgebied was het uitermate gezellig. We zijn in veel verschillende clubs geweest, de meest crazy pub was aan de overkant van mijn hotel. Daar was een Wet t-shirt party, twee vrouwen gingen zelfs zo ver dat ze alleen nog maar een slipje aan hadden en zich onder lieten gieten met water. Aandacht kregen ze wel!

Na twee mooie dagen Taupo ben ik mijn reis gaan vervolgen in het Maori stadje Rotorua of beter gezegd Rotterua, dit vanwege de stinkende lucht. Deze lucht komt door de vulkanische natuur(zie verder in het verslag). Gelijk op de eerste dag heb ik een activiteit geboekt, rond 3 uur werd ik opgehaald om te gaan raften. Ik vond het wel erg spannend, het was namelijk van de hoogste waterval voor rafting: totaal 7 meter hoog. Raften is wederom een van de beste dingen die ik ooit gedaan heb. Fantastisch, iedere keer als ik een activiteit doe lijkt het alsof ik droom. Ik denk dat ik op 5 april wakker word in Voorthuizen en dat ik dan ahcteraf terug kijk op de mooiste droom van mijn leven!

Vandaag ben ik naar Wai-o-tapu geweest, dit is een vulkanisch gebied. Eerst hebben we een stop gemaakt bij de Geysers(ik begin mijn Nederlands te verleren vandaar dat ik het in het Engels schrijf!) De geysers waren in het begin niet echt interessant, hij spoot nauwelijks. Op dat moment dacht ik: misschien had ik dan toch die twee strippende vrouwen uit Taupo mee moeten nemen. Uiteindelijk gooie een gids er wat spul in en kwam het water uit de geyser wel meer dan 10 meter hoog, erg indrukwekkend!

Na de geysers ben ik het park van Wai-o-tomo in gegaan. Je mocht alleen maar op de paden lopen, het is overal vulkanisch gebied wat je daar om je heen ziet. Ik heb de meest vreemde geuren en kleuren waargenomen. In het begin was er een gifgroen bad, even later roodgloeiende wateren en overal zag je een soort van stoom. Ik had het in woorden niet uitdrukken, dus jullie moeten even een paar dagen wachten op de foto's.

Maandagmorgen om 7:55 vertrekt mijn bus naar Waitomo Caves. Hier ga ik black water raften, wat dit precies inhoud zullen jullie in mijn volgende verslag zien. Waarschijnlijk ben ik woensdag weer 'thuis' in Auckland. Dan kan ik eindelijk weer skypen.

Hoop dat jullie half zo genoten hebben van mijn verslag zoals ik de afgelopen dagen heb gedaan in Taupo en Rotorua.

Toch best knap in precies 19 minuten een verhaal schrijven!

Cheerssss!

  • 12 Februari 2012 - 08:27

    Harriet:

    Wat een mooie verhalen weer, ben blij dat dat raften goed afgelopen is. Geniet maar van de laatste dagen rondreizen en dan heb je nog 6 weken bij Mary en Dennis, dan kunnen we eindelijk weer een skypen. (Wil wel eens zien hoe die "Gerard" je haar heeft geknipt)
    xxx

  • 12 Februari 2012 - 08:30

    Fred:

    Jasper,

    Als je in Waitomo bent ga dan ook naar de Glowworm caves. Niet die in het dorp zelf maar via de excursie die je boekt bij de camping. Fantastische trip.

  • 12 Februari 2012 - 09:00

    Jolanda En Gijs:

    Zo te lezen heb je het aardig naar je zin, ben inderdaad benieuwd naar de foto,s(zeker van de dames in de slip hahaha} maar ook naar de rest kunnen wij ook nog een beetje meegenieten, ik heb nu toch weinig anders te doen.

    Groetjes uit een iets warmer wordend Voorthuizen.

  • 12 Februari 2012 - 09:01

    Jasper:

    Hey Fred,

    Ik heb een excursie geboekt van 5 activiteiten in 1, Ik ga dus raften, abseilen, caven, glowwormen bekijken en klimmen. Ik heb genoeg activiteiten gedaan en genoeg genoten! Ook heb ik nog mooie vooruitzichten, vanaf 5 april ben je van harte welkom om de foto's te bekijken!

    Groetjes, Jaloers Fred???

  • 12 Februari 2012 - 09:02

    Jasper:

    En voor Gijs, beterschap! Ik zal proberen om woensdag foto's te plaatsen op facebook. Dinsdagavond ben ik weer in Auckland.


  • 12 Februari 2012 - 09:18

    Ingritte Davelaar:

    Hallo jasper.
    Volgens mij beleef je daar nog eens wat .
    Wat zal dat weer wennen zijn als je weer thuis komt.
    Ik geloof dat ook al komt er een nieuwe eigenaar in geen dames in alleen een slip te zien zijn in de lindeboom.
    Dus dat word alweer afkicken voor je ;) Maar geweldig om te lezen dat alles zo goed gaat met je. Je heb ook steeds geluk met liften ze nemen je elke keer weer mee. Nou jongen veel plezier met je black water raften en geniet ervan grtjes van ons allemaal.

  • 12 Februari 2012 - 09:23

    Aalt En Reina:

    Hoi Jasper, het gaat je goed daar denken wij. Jij bij warme geisers, wij met ijs. Het zal je wel weer tegenvallen hier in Voorthuizen, maar we zorgen wel dat je weer met twee beentjes op de grond komt hoor. Veel plezier daar en heel veel groetjes van ons.

  • 12 Februari 2012 - 12:22

    Marijn :

    Jappie!

    Leuk verhaal en niet verkeerd daar zo te horen met al die blote jopen..

    Ik heb ook een topweekend gehad in Shanghai.. Als je weer 'thuis' bent, kunnen we wel even Skypen. Ik ga morgen verhuizen, dus kan ik gelijk even mijn appartement showen!

    Groetjes,

    Majing

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Actief sinds 15 Okt. 2011
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 40577

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 05 April 2012

New Zealand

01 November 2011 - 05 April 2012

Auckland

01 April 2012 - 05 April 2012

Hong Kong

Landen bezocht: