Waitomo Caves, wat een avontuur!!!! - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Jasper Wolde - WaarBenJij.nu Waitomo Caves, wat een avontuur!!!! - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Jasper Wolde - WaarBenJij.nu

Waitomo Caves, wat een avontuur!!!!

Door: jaspertenwolde

Blijf op de hoogte en volg Jasper

14 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Waitomo Caves

Van Rotorua ben ik maandagmorgen al vroeg vertrokken in de richting van Hamilton, om vervolgens een overstap te maken voor de bus naar Waitomo caves. Achteraf gezien had ik me iets beter moeten voorbereiden aangezien er geen supermarkt op loopafstand is. Gelukkig is de kantine van de rugby club open, zo hou ik mezelf in leven! Vannacht heb ik geslapen op een boerderij 15 min. lopen tot het centrum(een rugby club en een Info center).

Vanmorgen vroeg heb ik mijn laatste activiteit van het rondtrekken gedaan. Ik ben de Waitomo Caves(grotten) in geweest!

Misschien klinkt het niet echt spannend, als je verder leest kom je er achter dat het weer een groot avontuur was. Na het passen en meten van het outfit kon het beginnen, ik had natuurlijk de roze broek en de gele helm om op te vallen! Het begon allemaal met abseilen in een diep donker en smal gat van ongeveer 40 meter.

Eenmaal beneden in de grot was het wachten op de rest van de groep. We liepen door de ondergrondse rivieren heen, waar veel alen zwommen. Verderop was het helemaal donker, op het moment dat iedereen zijn lampje uit deed zag je overal Glowwormen. Super mooi om te zien!

Daarna heb ik in de grotten gezwommen. Vervolgens mocht ik als leider van de groep als eerste door een smal gat klimmen, daar ben ik dus geen held in. De laatste keer dat ik door een nauw gaatje ben geklommen was waarschijnlijk bij mijn geboorte. Aangezien Marijn uit een keizersnede komt zou hij het niet duvren! Ik liet andere mensen maar eerst gaan, maar aangezien in de grootste persoon van de groep was bleef het eng! uiteindelijk heb ik mijn angsten overwonnen en ben ik er doorheen geklommen.

Dan denk je het ergste gehad te hebben en dan komen er nog twee smalle holletjes waar je in moest kruipen. De meest heftige was degene waar je eerst omhoog moest klimmen en vervolgens voorwaarts naar beneden kroop.

Het raften op een tube(zwemband) was erg gaaf, met afwisselend de lampjes aan en uit. Daarna mocht ik weer als eerste van de groep van een rots afspringen het donkere water in, dit keer was ik wel de 'held' die het meeste lef had.

Als klap op de vuurpijl moesten we natuurlijk ook weer uit het 40 meter diepe gat zien te kopen. Na dat we gezekerd werden moesten we(groep an 6 personen) tegen een steile rots omhoog klimmen. Rudy(de gids) ging als eerste en de groep volgde. Het was een pittige en angstige klim, maar dit alles bij elkaar maakte het weer een super mooie dag!

Vanavond om half 6 pak ik de bus terug richting Auckland(home). Daar zal Dennis me weer oppikken om daarna naar 'huis' te gaan!

Waitomo was weer een onvergetelijk avontuur! Het was eng, maar gelukkig heb ik de foto's waar ik erg trots op kan zijn!


Groetjes van Superman!!!!

  • 14 Februari 2012 - 05:47

    Ingritte Davelaar:

    Goedenmorgen Jasper. Als ik dat zo lees krijg ik echt de kriebels alen in het water en wie weet wat nog meer. Nee niks voor mij. Maar je hebt je grenzen weer verlegt jasper je kunt trots op jezelf zijn jongen. Jammer dat je avontuur er nu op zit. Nu weer ff werken met je gaatje. Goede reis terug naar Auckland en dan moet je daar maar weer een feestje bouwen toch. Grtjes van ons allemaal :) .

  • 14 Februari 2012 - 08:38

    Harriet:

    Hoi Superman in roze broek, wat een mooi verhaal weer, nu wachten we op de foto's. Fijn dat je vandaag weer in Auckland bent, dan kunnen we eindelijk weer skypen. Ik weet bijna niet meer hoe je eruit ziet!! Veel plezier nog bij Mary en Dennis en denk eraan nu weer je bed opmaken en afwassen hahaha. Groetjes aan de familie xxx

  • 14 Februari 2012 - 08:47

    Jeffrey D.:

    Vriend !

    Harstikke mooi verhaal weer ! Maar ik ben de dagen al aan het afstrepen hoor ! Kan niet wachten om weer een pilsje ofwat met je te kunnen drinken !

    Veel plezier nog en tot op skype !

    Xxx

  • 14 Februari 2012 - 13:35

    Aalt En Reina:

    Je bent een held hoor, om nog een keer geboren te worden. Geniet ze verder.

  • 16 Februari 2012 - 09:41

    Hermien.:

    Wat een belevenissen, als je in Nederland bent zul je het wel heel saai vinden.
    Wij hebben ooit in Engeland ook in een grot geweest en nooit meer aan hoog water gedacht, kwamen we bij de uitgang moesten we tot onze middel door het water had ook niet later moeten zijn!!
    Geniet nog en paar weken gr.

  • 16 Februari 2012 - 20:18

    Max:

    Jasper je bent onze held. Wat jij niet allemaal gedaan hebt tijdens je reis.
    Ik heb de foto's gezien en ik denk niet dat ik het allemaal gedurfd zou hebben. De doorgangen waren wel erg nauw en ja 40 meter abseilen lijkt mij ook behoorlijk heftig. En dan die foto met de rugby legend van New Zealand. Daar zullen ze daar allemaal jaloers op zijn. Dat heb jij toch allemaal maar mooi meegemaakt. Vriend geniet er nog van, want de tijd gaat best snel.
    Groetjes van ons.

  • 19 Februari 2012 - 09:51

    Oma Ten Wolde:

    wow wat een moedige kerel ben jij.
    ik geniet van jouw verslagen.
    en marijn is ook al zo goed bezig.
    liefs vanoma ten wolde

  • 19 Februari 2012 - 12:15

    Gene:

    Hey Jasper,
    Wow wow wow! Heel spectaculair allemaal. Enjoy!

  • 20 Februari 2012 - 20:28

    Oppa Kemp:

    Hallo Jasper
    Op aanraden van je lieve buurvrouw Jolanda om je reis verslagen te lezen. Ik wist niet dat er in Voorthuizen van die ondernemende jongens woonde, hier bedoel ik ook je broer mee. Ik vind het geweldig wat jullie allemaal beleven, en aandurven om het uit te voeren. Je moeder zal wel eens met gekromde tenen je verslagen lezen. Ik wens je veel kijk plezier en laat het bier je lekker smaken, maar let op je zelf. groeten Opa Kemp

  • 22 Februari 2012 - 05:22

    Jasper:

    Wat een leuke reacties allemaal! Er komen steeds meer lezers bij. Omdat het 'gewone' leven in Auckland weer is begonnen schrijf ik na dit weekend een nieuw verslag, ik heb alweer leuke plannen!

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Actief sinds 15 Okt. 2011
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 40580

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 05 April 2012

New Zealand

01 November 2011 - 05 April 2012

Auckland

01 April 2012 - 05 April 2012

Hong Kong

Landen bezocht: