Transfer naar Waitemata AFC! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jasper Wolde - WaarBenJij.nu Transfer naar Waitemata AFC! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jasper Wolde - WaarBenJij.nu

Transfer naar Waitemata AFC!

Door: jaspertenwolde

Blijf op de hoogte en volg Jasper

26 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na de prachtige weken van het rondreizen en alles gezien en gedaan te hebben waar ik vroeger alleen maar van droomde. Begon maandag de normale werkweek weer.

Maandagavond heb ik nog een keer op een laag pitje gevoetbald op Auckland Domain. Vanaf donderdag heb ik me bij de selectie gevoegd van Waitemata AFC.

De eerste training was erg zwaar voor mij. Het was een stuk zwaarder dan ik gewend ben in het begin van het seizoen. Het zwaarste was het op en af rennen over poortjes, tussen paaltjes door op een steile heuvel. Ook heb ik nieuwe 'vrienden' gemaakt in het team. De trainer was natuurlijk onder de indruk van mijn kwaliteiten en selecteerde me gelijk voor de kraker op Hobsonville Domain op zondag.

Op vrijdag was de werkweek voorbij gevlogen. 's Avonds stond er een rugbywedstrijd op het programma in Eden park. Het stadion dat redelijk gevuld was telde rond de 30.000 toeschouwers. Het mooie was dat bijde supportersgroepen door elkaar heen zaten in het stadion. En niemand zei er wat van als de uitsupporters van de Crusaders(Christchurch) Juichten. Helaas versloegen de Crusaders het team van the Auckland Blues. Het was een geweldige ervaring om mee te maken. Ik heb er nog een mooi vlag en een pet aan overgehouden. Ook heb ik de foto's nog.

Vandaag rond half 11 ben ik naar AJ(voetbalmaatje) gegaan, hij woont op loopafstand van waar ik woon. Daar heb ik zijn verder familie ontmoet, erg leuke mensen. AJ nodigde met uit om volgend weekend samen ergens een biertje te pakken in de stad. Na wat slap gelul was het tijd om te vertrekken naar Hobsonville Domain. AJ heeft een prachtige Oldtimer Jeep.

We arriveerden iets over 11, de game begon om 12 uur. Het was wachten op de coach. Het veld lag er prachtig bij, voor zo ver prachtige omstandigheden om te voetballen. Toen de coach arriveerde moesten we eerst nog de netten in het goal hangen, de cornervlaggen plaatsen en een soort van kleedkamer bouwen(een party tent). Er waren geen douches, het was gewoon zomaar een trapveldje ergens in Auckland.

Het shirt leek op dat van de B en A boys van Bassie en Adriaan. Het was toch even wennen om na 15 jaar in het vertrouwde blauw en wit gespeeld te hebben, nu ineens in het geel en rood te spelen.

Ik mocht gelijk debuteren in de basis in een 4-4-2 systeem was ik een van de spitsen. De wedstrijd was verdeeld in 3 keer 30 minuten. In het begin kreeg ik een grote kans, de keeper was uit zijn goal, helaas schoot ik de bal vanaf 35 meter net over het goal. Helaas stonden we na een half uur al 2-0 achter, na een donderspeach van de coach kwamen we zelf op 4-0 achter. De trainer zei in de rust: Jasper will die for the bal, volgens hem was ik een van de weinige die hard werkte in het veld. Ik kreeg zelf nog enkele kleine kansjes, maar de eindstand bleef bij 4-0.

Na de wedstrijd ben ik met AJ een restaurantje in geweest voor een hapje en een kopje koffie. Toen ik weer thuis was kon ik pas douchen, er waren geen kleedkamers aanwezig.

Morgen(maandag) ga ik weer werken, 's avonds staat er weer een training op het programma. Misschien dat ik op dinsdag summersoccer speel, donderdag train ik weer. En volgend weekend hoop ik weer geselecteerd te worden voor een wedstrijd. Kortom ik ga veel voetballen en hard werken. Dat is best wennen na een tijdje alleen maar reizen.

Cheers!

  • 26 Februari 2012 - 10:22

    RJ & Marianne:

    4-0, dat is niet best Bassie ;)

  • 26 Februari 2012 - 18:32

    Harriet:

    Hoi Jasper,
    Zo te lezen heb je het in Auckland ook weer prima naar je zin. Lekker fanatiek tegen een balletje trappen, en met Dennis naar rugby. Geniet er nog maar even van die laatste weken, voor dat je het weet zit je weer in Voorthuizen. xxx

  • 26 Februari 2012 - 19:42

    Max:

    Fijn dat je weer aan je comeback aan het werken bent. Het gaat die fanatieke Jasper zeker lukken.
    De doelpunten (goals) bewaar je zeker tot in Voorthuizen. Of wil je in Nieuw Zeeland ook een onvergetelijke indruk achterlaten? Nou ik denk dat je dat al lang hebt gedaan en al is dat niet met voetballen, dan toch zeker als persoon.
    Ja Jasper jou vergeten doen ze daar niet meer.
    Ik hoop dat je jouw laatste maand daar nog heel veel indrukken opdoet en weet zeker dat je ook nog veel indrukken zal achterlaten.

    Groeten uit Voorthuizen.

  • 28 Februari 2012 - 10:33

    Marijn:

    Of course heb ik jouw verslag ook gelezen Bassie! (4-0) en we spreken elkaar idd op Skype en dan overleggen we even waar we elkaar ontmoeten in China (Hongkong of Shanghai of Chuzhou).

    See you!

  • 29 Februari 2012 - 10:54

    Freek En Wil:

    Weer een mooi verslag. Je bent daar echt de bink. Geniet er nog even van, want het is zo weer voorbij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Actief sinds 15 Okt. 2011
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 40581

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 05 April 2012

New Zealand

01 November 2011 - 05 April 2012

Auckland

01 April 2012 - 05 April 2012

Hong Kong

Landen bezocht: