Soccer, Cricket en Vulkaan - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jasper Wolde - WaarBenJij.nu Soccer, Cricket en Vulkaan - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jasper Wolde - WaarBenJij.nu

Soccer, Cricket en Vulkaan

Door: jaspertenwolde

Blijf op de hoogte en volg Jasper

04 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hey Bolo's!

Donderdag is mijn laaste maand alweer in gegaan. Ik wil echt nog niet aan het einde denken, eerst moet ik nog even maximaal genieten. Deze week heb ik weer veel leuke dingen gedaan, dus het is weer tijd voor een update!

Zoals gepland ben ik maandag met mijn voetbalmaatjes weer gaan trainen op het biljartlaken van Waitemata AFC. Het team is erg gezellig en er wordt hard getraind.

Woensdag leek een hele gewone dag te worden. Eenmaal op het werk hoorde ik dat de All whites(nationale voetbalteam) een wedstrijd zouden spelen tegen Jamaica. Ik had geluk dat een collega naar de westrijd ging, ik ben met hem mee gereden en heb een kaartje kunnen bemachtigen. Het was een boeiende wedstrijd met veel fouten van beide teams, de uitslag was 2-3 voor Jamaica. In een leuk klein stadion had ik een zitplaats dicht op het veld, goed voor de foto's dus.

Zaterdag was ik al vroeg wakker, ik voelde de wedstrijdspanning. AJ en ik waren veel te vroeg bij het voetbalveld in een 'probleemwijk' in Auckland. Toen er een kwartier voor aanvang niemand op het veld was besloten we om de trainer te bellen. Helaas was de wedstrijd afgelast.

Zaterdagavond belde Kylie(Dennis' dochter) dat Tim een extra kaartje had voor de Cricketwedstrijd: NZ-South Africa. De wedstrijd duurde totaal meer dan 8 uur. Als hier 'thuis' de cricket op staat val ik altijd in slaap. Maar ik dacht, ik heb niks te doen en ga maar eens een kijkje nemen. Het prachtige stadion is op loopafstand van Tim en Kylie. De cricket was natuurlijk niks aan, maar gelukkig was het erg gezellig met Tim onder genot van een koud biertje. In het stadion leek het er op dat de supporters onderling een wedstrijd hadden wie het vervelendste tegen de politie deed, achter elkaar werden er mensen uitgezet. Ik heb me redelijk tot zeer goed gedragen, dus ik kon lekker blijven zitten.

Vandaag(zondag) zijn we naar een eiland in Auckland geweest: Rangitoto island. Dit eiland is een vulkaan die al honderden jaren niet mee actief is. Met Mary, Dennis en Kylie heb ik de veerboot gepakt, vervolgens zijn we naar de top van de vulkaan gewandeld. Mede door het prachtige weer gaf dit het mooiste uitzicht over Auckland en omgeving. Na een paar uur gewandeld te hebben, een vulkanisch grotje in geweest te zijn stond de veerboot er alweer. In Nieuw Zeeland val ik van de ene in de andere verbazing gezien de natuur. Wat is het toch een geweldig mooi land.

De aankomende weken heb ik weer veel mooie dingen in het vooruitzicht. Ik ga een weekend naar Corelmandel, de volvo ocean race komt hier aan(veel feest in de stad) en ik ga nog naar een traditionele Ierse feestdag in NZ. Ik kijk dus nog niet uit naar 1 april, ik hoop dat het een grap is dat ik dan terug vlieg!

Groetjes!

  • 04 Maart 2012 - 07:40

    Max:

    Ja jongen eerst nog maar even genieten. Wat fijn dat je het nog steeds zo leuk hebt. Maar ja je weet ook aan alle leuke dingen komt een eind en je hoeft er ook nog niet te veel aan te denken. Je hebt in NZ nog veel mooie zaken in het vooruitzicht. Dat zal er hopelijk voor zorgen dat je nog veel plezier zult hebben, voordat je naar huis afreist. En als je je onverwacht zult bedenken, om eerder thuis te komen, je bent altijd van harte welkom.

    Groetjes

  • 04 Maart 2012 - 07:50

    Bep En Fred:

    Jasper,
    Ja Rangitoto is mooi hè. Ik hoop dat je ook naar Hot Water Beach gaat als je naar de Coromandel gaat. Met je blote handen een kultje graven in het zand en dan heerlijk liggen in het hete water dat omhoog komt. Geniet nog maar van die laatste weken. Eén ding weten wij zeker, je krijgt heimwee als je terug bent in Nederland naar dat prachtige NZ.

  • 04 Maart 2012 - 08:15

    Jasper:

    Hey Fred en Pa,

    We gaan de hele Corelmandel Peninsula door, dus ook Hot water beach. Ik denk dat het afscheid inderdaad zwaar zal worden hier. Maar nog 4 weken vakantie/werken. Dus ik heb nog tijd genoeg om te genieten, met het einde van de trip ben ik nog niet bezig!

    Groetjes!

  • 04 Maart 2012 - 10:03

    Ingritte Davelaar:

    Hallo Jasper,
    Wat een mooie plannen heb je nog voor je weer naar huis komt geniet ervan want echt het gaat nu wel veel sneller dan het begin.
    Ja het is idd een geweldig mooi land en fijn dat jij dat mag meemaken dit is een belevenis die pakken ze je nooit meer af :) Leuk al die voetbalverhalen en cricket Als ze vragen of je meegaat altijd doen al is het alleen maar voor de gezelligheid. Ik hoop dat je nog veel verhalen mag schrijven ik zal ze missen als je weer thuis bent maar goed dan ben jij erweer in levende lijve en hoop ik dat je ze weer persoonlijk bij ons ( onder het genot van een biertje ) komt vertellen.
    Wij kijken daar weer naar uit ;) Nog veel plezier en we blijven je volgen grtjes van ons allemaal

  • 04 Maart 2012 - 18:07

    Jasper:

    Hey Ingritte,

    Dan kun je alvast veel bier inslaan, ik heb zo veel verhalen!

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Actief sinds 15 Okt. 2011
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 40580

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 05 April 2012

New Zealand

01 November 2011 - 05 April 2012

Auckland

01 April 2012 - 05 April 2012

Hong Kong

Landen bezocht: