Weekend Coromandel - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jasper Wolde - WaarBenJij.nu Weekend Coromandel - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jasper Wolde - WaarBenJij.nu

Weekend Coromandel

Door: jaspertenwolde

Blijf op de hoogte en volg Jasper

11 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Kia Ora!

Het is nu zondag, eind van de middag, het weekend zit er weer bijna op. Het weekend was dit keer een dag langer dan normaal. Vrijdagmorgen ben ik met Mary en Dennis vertrokken naar Coromandel Peninsula. Dat is een gebied wat dichtbij Auckland ligt, maar omdat het een soort van schiereiland is, is het toch een aantal uurtjes rijden.

Op de route naar onze eerste plaats voor een overnachting zijn we een paar keer gestopt. We kwamen uit bij een goldmine, helaas was het afgesloten en hebben we het van een aftandje kunnen bekijken. Hoewel we geen goud mee naar huis hebben kunnen brengen hadden we toch geluk, om precies 12 uur zou er een explosie zijn. Wij waren er toevallig 2 minuten voor 12. De goldmine is een enorm diep gat met een gigantische oppervlakte. Doordat het zo groot en ver weg was leek de explosie dus ook wat kleiner. Toch was het erg indrukwekkend.

Aangekomen bij het motel in Whangamata ben ik samen ben Dennis een duik gaan nemen in de woeste zee. Omdat er niemand aan zwemmen was en er alleen maar surfers waren, zijn we niet te ver de zee in gegaan. Bij het motel was ook een zwembad en een spa pool, dus daar hebben we ook even een duikje in genomen.

's Avonds zijn we gaan uit eten bij een italiaan. Het eten was erg lekker! Na het eten zijn we in de pub de tweede helft gaan kijken van een rugby wedstrijd onder genot van een Mac's gold beer.

De volgende morgen hebben we een wandeling gemaakt om vervolgens in te pakken en verder door de Coromandel peninsula rond te reizen. We kwamen uit bij een wandeling naar the Cathedral cove. Daar waren schitterende rotsen, de mooiste was de rots in de vorm van een grote poort(zie foto's facebook).

In de afternoon hebben we op hot water beach gaten gegraven. Er waren rond de 100 mensen aan het graven op het strand, dit omdat het van vloed naar eb ging en er hete thermen in de grond zitten. Alle gravende mensen maakte een leuk privebadje in het zand. Op sommige plaatsen was het te heet, ik heb me een aantal keren verbrand. Omdat ik helemaal onder het zand zat heb ik even een duik genomen in de woeste zee, ik voelde dat de zee me alle kanten op trok.

De volgende bestemming was Whitianga, we hadden al snel een leuk motel gevonden. Het was er erg luxe met een jacuzzi op het dakterras met uitzicht over de bergen en de zee. Dennis had het goede idee om een glas wijn en een paar potjes bier mee te nemen en vervolgens lekker te gaan genieten van het uitzicht! In het motel had ik een twee persoons bed en een prive badkamer.

Vanmorgen zijn we iets verder naar het noorden gereist om vervolgens de peninsula door te crossen, van de oost- naar de westkust. Helaas was het vandaag niet echt lekker weer. We hebben vanaf de kust een mosselfarm bekeken, daarna zijn we mosselen gaan eten in een goed restaurantje voor lunch.

De komenden weken die tevens mijn laatste weken in Nieuw Zeeland zijn voor voorlopig, zijn al volgepland met leuke activiteiten. Dus reden genoeg om nog meer verslagen te schrijven.

Cheers trouwe volgers!

• 11 Maart 2012 - 09:18

Aalt En Reina:

Hoi Jasper, geniet nog even daar, het is snel voorbij. We hopen wel dat je nog kunt wennen aan dit kikkerlandje. Veel plezier en tot over een tijdje.

• 11 Maart 2012 - 10:26

Max:

Hallo Jasper

We hebben net natuurlijk al geskyped, toen had ik nog niet je foto's bekeken. Ze zijn erg mooi: wat een mooie natuur en dan jouw kopje erbij natuurlijk. Gelukkig zien we dat nog regelmatig via skype en de prachtige foto's op facebook. Hopelijk heb jij de laatste weken nog veel plezier, maar dat zal best wel lukken. En oh wat zul je Nieuw Zeeland straks missen. Maar zoals ik je via skype al vertelde, je kunt hier direct natuurgids worden.

Groeten vanuit een zonnig Voorthuizen

• 11 Maart 2012 - 10:27

Oma Ten Wolde:

wat geniet ik van jou mooie verhalen.
    je kunt het zo goed omschrijven.
    geniet maar van die ,prachtige avonturen.
    liefs oma

• 11 Maart 2012 - 10:38

Ingritte Davelaar:

Hallo Jasper. Gaat allemaal goed met je zo te lezen ja ook voor jouw komt het einde inzicht. Maar goed nog maar even genieten van alles wat op je pad komt ;) Ik geloof dat je het bier daar gaar missen hier moet je het met een ander merk doen. Maar goed dat lust je ook wel. Leuk dat je fam. je overal mee naar toe neemt toch gezelliger met zijn alle dan alleen. Nou ik wens je nog een paar geweldige weken al hoewel ik het ook wel weer leuk vind om die ondeugende kop van jouw in het echt weer te zien . Grtjes van oms allemaal

• 11 Maart 2012 - 15:25

Francisca:

Hee Jasper, nog even en dan moet je alweer terug. Geniet er nog even van.
    Geweldige verhalen hebben we gelezen, wat een ervaring. Groetjes

• 11 Maart 2012 - 16:52

Freek En Wil :

Nog even dan zijn die mooie verhalen van jou voorbij. Ga nog een paar weekjes bijboeken, jôh.