St. Paddy's, Round de bays and Volvo Ocean race - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jasper Wolde - WaarBenJij.nu St. Paddy's, Round de bays and Volvo Ocean race - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jasper Wolde - WaarBenJij.nu

St. Paddy's, Round de bays and Volvo Ocean race

Door: jaspertenwolde

Blijf op de hoogte en volg Jasper

18 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Dit weekend was weer volgepland met leuke dingen, dus een reden om een verslag te schrijven.

Zaterdagmiddag ben ik met de auto naar Kylie en Tim gegaan. Na een paar biertjes gedronken te hebben zijn we de stad in gegaan om St. Patricks day te vieren. Dat is van ouds een Iers feest waar iedereen in het groen verkleed is. Er werd traditionele Ierse muziek gedraaid en er werden veel liters bier gedronken. Ook voor mij was het glas iets te diep.

Ik heb bij Kylie en Tim geslapen. Zondagmorgen werd er op mijn deur geklopt. Na een snel ontbijtje zijn we naar de stad gegaan om Round the bays te rennen. Dit is een groot hardloopevenement waar zo'n 100.000 mensen aan mee deden. De loop was in totaal 8,5 Kilometer. Ik heb geen top tijd neer weten te zetten omdat het te druk was voor de start, ook speelde de kater een rol.

Omdat ik vrijdag een shirt had geprint met het logo van de ASB Bank erop kon ik na het hardlopen naar de Vip tent van de ASB Bank voor lekkere broodjes een een biertje. Het was echt een geweldige ervaring om aan zo'n groot hardloopevenement mee te doen.

Vanmiddag ben ik weer naar de stad gegaan om de Volvo Ocean race te kijken. Er was vanalles te doen in de stad en ik heb alle deelnemende teams in de haven van Auckland gezien.

Morgen begint maan laatste werkweek alweer. Ik kijk er nog niet echt naar uit om Nieuw Zeeland te verlaten. Elke week is er wel iets te doen! Het was weer een top weekend.

Cheers!

  • 18 Maart 2012 - 09:29

    Aalt En Reina.:

    Hoi Jasper, jij wilt misschien nog niet terug, maar wij vinden het best weer leuk om je door de straat te zien scheuren hoor. Geniet nog even. Groetjes van ons.

  • 18 Maart 2012 - 10:03

    Ingritte Davelaar:

    Hallo Jasper. Wat een belevenissen toch weer . Echt schiterrend om dat allemaal mee temaken Dit vergeet je nooit meer en wat een mooie foto,s heb je weer gemaakt lachen. Hee jongen succes met je laatste werk week en nog ff genieten daar want nu gaat de tijd snel. Grtjes van ons allemaal

  • 18 Maart 2012 - 11:59

    Piet Fiege:

    Hey Jasper,

    Kan me goed voorstellen dat je dat schitterende land nog niet echt wilt verlaten... had dat gevoel destijds zelf ook.... Geniet er nog ff van man!

    Grtz Piet

  • 18 Maart 2012 - 17:38

    Jasper:

    Hey Piet,

    Hoe lang ben jij in NZ geweest?

    groetjes

  • 18 Maart 2012 - 17:40

    Freek En Wil:

    Het zit er bijna op. Geniet nog even van je leuke familie. Enne... ga je Marijn nog opzoeken.
    Groetjes

  • 18 Maart 2012 - 19:49

    Max:

    Ja kerel wat gaat het toch allemaal snel, vooral als alles zo leuk is. De herinneringen zullen altijd wel blijven, want wat heb je daar veel meegemaakt.
    Al deze ervaringen nemen ze je niet meer af en je bent er als persoon zeker sterker en rijker door geworden. Niet te vergeten dat je er veel familie hebt bijgekregen. Jij zult ze zeker gaan missen, maar zij zullen jou ook gaan missen.
    Vergeet ook niet die laatste weken te genieten, maar dat zal best wel goed komen met jou.
    De foto's zijn weer erg mooi.

    Groetjes van ons

  • 20 Maart 2012 - 18:57

    Harriet:

    Jasper, wat een mooie foto's weer op facebook. Het is echt een mooi land met mooie feesten en mooie mensen!
    Ik denk dat ze jou best gaan missen. Als ik je zo op de foto zie met je "nieuwe" sisters denk ik dat dit niet de laatste keer is dat je in New Zealand bent. Maar ik vind het best wel fijn om je binnenkort weer te zien. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Actief sinds 15 Okt. 2011
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 40583

Voorgaande reizen:

01 November 2011 - 05 April 2012

New Zealand

01 November 2011 - 05 April 2012

Auckland

01 April 2012 - 05 April 2012

Hong Kong

Landen bezocht: